piątek, 5 sierpnia 2011

SSN-Super Sekretny Numer

czyli  Social Security Number.

Jako au pair w USA jesteśmy zobowiązane do wyrobienia sobie numeru ubezpieczenia. 
Bez tego nie wyrobimy żadnego innego dokumentu.

Jak wygląda aplikacja?

Potrzebny jest taki formularz:



Moja agencja ułatwiła mi bardzo zadanie i dostaliśmy to na szkoleniu.
Cała grupa wypełniła go razem pod czujnym okiem prowadzących, żeby żadnych błędów nie popełnić.

Jeśli jednak nie dostaniecie tego na szkoleniu to można go wydrukować tutaj:


Następnie trzeba znaleźć najbliższy Social Security Office i wybrać się tam z wypełnionym formularzem i milionem wszystkich zaświadczeń, wiz, potwierdzeń, paszportów i dowodów osobistych. 
Samo spotkanie z urzędnikiem trwa ok 15 minut.
Moje trwało 25, bo biedny pan nie mógł ogarnąć polskich   ą,ł,ż,ę  i potem ciągle źle zapisywał moje nazwisko. Za każdym razem biegł drukować dobrą według niego wersję, po czym wracał  a ja : oo nooooo, this is wrong, AGAIN! :P

Potem czeka się ok 2 tyg na kartę z numerem, którą przysyłają pocztą. 
Ja ją dostałam po 5 dniach
Mały kartonik wiellkości karty kredytowej. 
Nie wolno tego nosić przy sobie, dlatego warto wpisać numer  ubezpieczenia do telefonu komórkowego.


No i koniec wycieczki do urzędu :)


.

2 komentarze:

  1. Ale dzielna jesteś:)
    dzięki za te wszystkie informacje, na pewno ktoś kiedyś skorzysta:)
    ja przynajmniej czytuję na bieżąco! :):*

    OdpowiedzUsuń